Sunday, October 10, 2010

hati oh hati part 2

sakitkah hati ini??
kenapa mesti sakit??
kenapa mesti terasa ni..
kenapa??

mengapa aku mesti memiliki perasaan ini..sedangkan dia boleh ja gembira di samping teman2 lain..
mengapa aku sahaja yg perlu merasai semua ini..
mengapa hanya aku sahaja yg rasa perasaan ini..
mengapa dia mesti buang aku jauh dari life dia..
sedangkan sebelum ni dia dah janji akan jadi kawan sehidup semati..tapi

sekarang aku sendiri..melayari lautan yg berduri..lautan yg luas terbentang..penuh dengan onak duri ranjau..suka duka aku, hanya aku sendiri..tiada lagi kata2 semangat dari dia..tiada lagi pelukan mesra seorang sahabat buat sahabat yg tengah sush hati..tiada lagi kata2 semangat yg boleh memberi keyakinan kepada sahabat nya ini untuk terus meredah arus di lautan yang sedang bergelora ni..tiada sahabat yg sentiasa di sisi lagi..tiada lagi

awak mungkin gembira sekarang..
gembira bersama teman baru..
teman yang kau kenal x smpai 3 bulan..
teman yang kau baru kenal..teman baru kau..
kemana kau pergi sentiasa bersama teman baru..
jika dia minta kau teman, senang je kau bagi persetujuan..
jika aku yang meminta..
kau akan berfikir dahulu..
dan kau akan cakap boleh..
tapi..
semua itu hanya omongan kosong sahaja..
bila tiba hari yang di janjikan, kau sengaja bangun lambat..
aku tak kisah kau bangun lambat sebab aku tau kau penat..
tak mengapa..aku tunggu kau bangun..
dan bila kau bangun..
kau tak bercakap sepatah pun dengan aku..
aku sedih sangat...
aku tunggu sampai petang..dah dekat pukul 6 baru kau bersuara..
ajak aku makan..
adakah kau dah lupa janji2 kau untuk teman aku pergi membuat kaca mata??
ataupun kau sengaja buat2 lupa..
kau x mintak maaf pun atas keterlupaan mu itu..
aku hanya diam..tak terkata apa2, sebab hatiku sangat sakit ketika itu..

sekarang..
aku baru dapat tau yang family kau nk datang..
itu pun dari mulut orang lain..
sampai hati kau buat aku begini..
kau memang tak mau berkawan dengan aku lagi kah??
hingga sekarang kau diam membisu..
aku dah mati kutu nak cari idea apa lagi mahu bersembang bersama kau seperti dulu..
aku kecik hati sangat2 sebab aku adalah orang terakhir yang tahu family kau datang melawat kau..
sedangkan orang lain tahu..aku apa pun tak tau..sedih sangat2..
sampai kesudah aku tak dapat tahu dari mulut kau sendiri..
mengapa ini yang terjadi??
kau betol2 mahu aku pergi dari hidup kau kah??
kalau begitu..
doa2 la moga tahun depan kau tak payah hadap muka aku lagi..
aku akan pergi jauh dari hidup kau..
aku tak akan ambil tau lagi pasal kau..
akan aku deactivate semua akaun sosial aku..
supaya aku tak akan amil tahu pasal kau..

kau mahu tahulah??
kawan lelaki aku berkata yang aku ni macam bercinta sahaja dengan kau..
dia cakap lagi..
kalau orang lain yang cetek ilmu agama, mesti dah fikir yang bukan2..
aku sayang kau..tapi aku dah tak sanggup nak sayang kau lagi..
aku dah cukup menderita..
cukup lah 3 kali aku dilukai disebabkan kawan2..cukuplah..
sakit yang aku hadapi dengan kau ni sangat parah..
kalah waktu aku frust bercinta dulu..
haha..adakah aku tak cukup baik dengan kau??
adakah aku tak sayang kau seperti kawan2 lain??
adakah aku tak cukup baik tuk jadi kawan kau??
adakah aku sangat kedekut dengan kau??
aku sangat berkira ke dengan barang2 aku??
sampai kau buat aku macam ni??

aku sudah selalu sangat bermonolog sendiri..
nak luahkan dekat kau,
aku dah jadi penakut..cukuplah sekali..
cukup la jadi macam hari itu..
aku memang tak nak kehilangan kau..
tapi

sekarang aku dah tak mampu nak teruskan lagi..
maafkan aku..
hati aku sekarang dah teruk..
aku dah cuba ubati 3 bulan kebelakangan ni..
tapi still tak boleh..
mungkin dengan berjauhan dengan kau, aku boleh hidup seperti dahulu..
dulu aku selalu cakap, rumahku syurgaku.. tapi sekarang aku dah tak boleh nak kata rumahku syurgaku..
hatiku dah tak boleh berada di rumah ini lagi..
life aku hanya dalam bilik..
hanya di temani cik ad, cik teddy, cik A, cik boo dan juga laptop kesygan ku..
hanya ini lah life aku sekarang..
bila tiba weekend, aku mula kepanasan berada dirumah..
kau nak tau kenapa??
sebab kau ada dirumah..
aku sekarang dah xleh jadi aku yang dulu..
kau selalu cakap aku sekarang terlalu emosional..
ya aku mengaku..
dulu aku masih budak2 lagi..
sekarang aku dah dewasa..
dah cukup matang..
aku bukan emo sebab benda2 kecik..
kalu aku emo tu mesti bersebab..
maaflah buat kau terasa hati dengan sikap aku time aku tengah emo..
aku teringin nak kau pujuk aku time aku emo..
tapi aku hanya bermimpi di siang hari..
lastnya aku sendiri yang pujuk diri ini..
hahaha..kelakar bukan..
tak mengapalah..
sekarang ni aku nk tumpukan tuk hidup aku sahaja..
aku dah tak mau fikir pasal life kau..
maaf bukan aku nk buang kau dari hidup aku..
cuma aku merasakan dengan begini aku dan kau lagi bahagia..
sekarang pun..aku diutara kau diselatan..
sama ja..hehe..mungkin begini kau bahagia disini..
aku akan pergi jauh dari kau..
aku cuma tunggu peluang je..
harap2 cepat lah peluang tu datang..
jika kita ditakdirkan berpisah selama-lamanya..
aku rela kau pergi..pergilah kau bersama-sama impian kau..
mungkin impian kita bersama-sama ingin bercuti diluar negara, tidak kesampaian..
aku harap kau dapt pergi ke tempat yg kau nk pergi tu bersama-sama rakan2 kau yg baru..
sekian sahaja..
aku dah tak mampu..maafkan aku..
pergilah kau dari dalam hati aku ni..
aku dah tak sanggup nak teruskan lagi..
tapi aku nak mintak balik..
hati aku kat kau..
mungkin dengan adanya hatiku..
aku akan bahagia kembali..

selamat tinggal kawanku..
jangan kau lupa tuk kejar impian kau itu..
bye-bye..
kau adalah kenagan aku yang lepas..
pergilah kau..
bergembiralah kau..
aku dah tak sanggup lagi..

pergiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
dengan ini aku dan kau akan hidup bahagia..
tanpa ada rasa kecil hati,terasa hati, apa2 yang berkaitan dengan hati lagi..pergilah..
pergi jauh2..
i hate u but i love u... :(

4 comments:

  1. dat, chat dgn aku eh klu ada apa2.

    jgn sedih2 tau. bestfrens stay 4eva. Insya-Allah. Jangan peduli org yg dah tak nak kawan dengan kita. Ignore je eh. Ramai lagi yang nak kawan dgn ko dattttt. Cayalahhh!!!

    ReplyDelete
  2. yannnnnnnnn...ko buat aku nk ngalir je..wua3..seyes aku mmg sedey skrg ni..kadang2 aku rasa aku ni jahat sgt..hati aku ni busuk sgt..napa x boleh nk let it go..semlm da meleleh..thanks yan..love you..

    ReplyDelete
  3. Anak punai anak merbah,
    Terbang ke dahan buatlah sarang,
    Anak sungai ‘kan berubah,
    Inikan pula hati orang... ;)

    jgn sedih2, kena kuat cm power rangers

    ReplyDelete
  4. hehe..perhhh..berpantun bagai..insyaAllah..nurul kne la bg semgt kat dat..takot xboleh ja..ni pun tgh nk let it go..huhu

    ReplyDelete