Friday, October 22, 2010

jiwa xbetol..

dah lama x menaip.erti kata lain meluahkan perasaan..hehe..hurm byk perkara yg berlaku..sedih..gembira..kecewa..rindu..rasa bersalah..menyampah..benci..ni semua mainan perasaan.aku sendiri xdapat nk recognize pa masalah hati aku sebenarnya..menda yang dah lama berlaku still seperti tiada perubahan.hanya aku sorang ke yg perlu ada rasa bersalah ni sampai bila2?sampai bila aku kena keep this feeling..this hurt me a lot..i'm really sick with it.cukup2 la tu nak hukum aku..aku pada asalnya tak menyangka hanya dengan tindakan aku yang tergesa-gesa tinggalkan kau masa tu, kau buat hidup aku sengsara sampai sekarang.sampai aku seperti tak dapat memaafkan diri sendiri kerana telah melukakan hati sahabat sendiri.sampai satu tahap bf aku sendiri cakap yg aku seperti bercinta dengan kau.serius aku tak dapat nak terima kenyataan yang dia kata tu.aku dan kau hanya sahabat..tak lebih dari tu..mungkin dia tengok aku super kecewa, sampai sendiri dapat penyakit.tapi xboleh salahkan kejadian kita gado tu punca aku dapat penyakit ni.mungkin sudah suratan aku menghidapinya..aku pun da tak mampu nak jadi aku yang dulu.aku yang mudah memaafkan kesalahan sesiapa sahaja yang melukakan hati ini..sepanjang aku kenal dunia luar,maksudnya luar dari rumah aku..kenal macam-macam perangai orang..ada yang suka amik kesempatan bila kita senang,tapi time kita susah semua hilang..ada yang time dia susah dia cari kita, tapi time kita susah dan2 dia ada hal.hilang macam tu..bila kita da ok dan stabil,baru diorang muncul..dan ada time kita susah,dia sama-sama susah dengan kita,time senang sama-sama senang..time sedih dia bagi semangat dan kata-kata nasihat..time kita happy,dia pun happy..tapi susah sangat nk jumpa orang macam ni sekarang..semua ada kepentingan masing-masing..even though orang tu kita da kenal dari zaman kita belum mature smpai orang cakap,kalu dah kawin anak mesti da 2 atau 3 orang haha..dia pun tak kenal kita sepenuhnya..aku yang dulu nya rasa kau lah sahabat dunia akhirat aku kini tiba-tiba rasa betol kah dengan keputusan aku untuk jadikan kau sahabat aku dunia akhirat?aku dalam delima..aku seperti hilang kawan yang aku selalu cerita masalah aku.cerita tentang kehidupan aku seharian.tentang apa yang menganggu diri ini.apa yang aku ingat,dari zaman sekolah rendah lagi, kawan-kawan semua suka tak amik pusing tentang perasaan yang satu ni..ingat lagi time tu ada kelas KAFA..dah habis kelas tapi time tu hujan..kita semua duduk tepi korodor kantin sambil tangan dok tadah air hujan..tetiba ada sorang ni tolak aku.hbs basah baju kelas KAFA aku..aku merajuk dengan perangai diorang..aku kecewa..tapi time tu aku boleh lagi memaafkan diorang..tapi sekarang aku makin meningkat dewasa..hati aku saban hari,selalu disakiti dengan perangai kawan-kawan..kenapa diorang xboleh nak memahami hati kecil ini.aku kesunyian.aku seperti mahu pulang ke pangkuan keluarga dimana hari-hari aku,aku tak akan sedih dengan perangai kawan-kawan lagi.no more sadness..happy disampaing keluarga tersayang..aku menangis saat aku meluahkan apa yang terjadi ni..serius aku kecewa yang sangat-sangat kecewa..sekarang ni aku dah tiada kawan baik..semua yang dulu aku anggap sahabat gembira kecewa aku,semua dah tak memahami sekeping hati ini..kenapa mesti aku sahaja yang perlu menjaga hati mereka sedangkan perasaan dan hati ini tiada yang nak ambil peduli..aku kecewa..aku ingin jauh dengan suasana dimana aku sentiasa rasa aku sahaja yang bersalah..aku ja yang selalu wat salah..apa yang aku buat semua salah..pada pandangan diorang hanya apa mereka rasa sahaja betul apa yang berkaitan dengan diri ini semuanya bersalah belaka..baru-baru ni,kawan aku.dia terasa dengan aku.sebabnya menda tu kecil ja..aku bukan tak nak tolong tapi aku ada sebab sendiri kenapa aku tak nak guna ATM kad aku tu.pastu mula la dia ungkit,tiap kali dia nak mintak tolong ja,expression aku mesti berubah..dia kena tau jugak,time tu aku tgh happy or not..kalu aku happy mesti dgn senyum lebar aku jawab.tapi jika aku ada masalah,mungkin lain sikit.tapi aku still tolong kan??nape nak jadikan itu isu??sampai esoknya tu.aku terpacak macam orang gila tepi jalan.serius time tu aku memang marah giler kat dia.sampai hati xmesej aku kata stay kat ofis sni ja..dah la dekat sejam berdiri kat tepi jalan.nak ngis je..nasib baik dapat gak msj kalu x..smpai kul 10 pun ak terpacak macam tiang lampu kat tepi jalan tu.memang tak patut..dan bila aku tanya napa kau tak gitau aku..kau cakap,kau ingat aku pun cuti sama mcm kwn yg sorang lagi.dia penin.aku tak.kan boleh mesej.just taip ckp yg pendek2 sudah.jadi la.serius aku nangis cuma xberia2 macam kes yang gado dgn kwn aku tu.sedihnya.napa semua orang selalu buat aku macam ni??apa salah aku?huhu..macam mana ni??aku inginkan ketenangan..aku dah maafkan dia.aku dah maafkan semua tapi nape macam diorang asyik menganggu fikiran dan jiwa aku ni..aku da boleh senyum.tapi cuma ngan kawan yang sorang ni ja aku xtau nk wat cmna lagi..walaupun dia ada depan mata tapi rasa jauh sgt.dan aku merasakan dia masih marahkan aku..sebab dia macam xboleh ja nampak aku..setiap kali ja dia nampak aku kat mna2, mesti dia xkan p kat tempat tu..hurm teruk sangat kah aku??ya aku tau aku buka S_A_H_A_B_A_T dia..sahabat dia hanya kwn aku yg dekat kg tu.tu je la kwn baik dia..aku hanya kuman ja dalam hidup dia..huhu..ok lah..sudah tiba masa tutup kita ni..haha..maaf..aku xbermaksud nak jauhkan diri..tapi bila aku mendekati kau menjauhi..apa lagi yg perlu aku buat.hurm aku tau kau menyesal sekarang..mgkn menyesal terima pelawaan aku dtg kesini..siap offer jd housemate..maaf aku xbermaksud untuk menjadikan semua ni seperti ini..maafkan aku..maafkan aku sebab kes aritu yg push kau sebab aku nk tau nape kau terasa ati dgn aku..MAAF sgt2..aku tau kau xsuka memaksa tapi hati aku yg nk sgt tau sebab apa..SORRY..aku teringin sangat nak menjerit kuat2 yang aku nk mintak maaf kat kau..dan aku harap kau pun boleh maafkan aku..***** MAAFKAN AKU>> aku sekarang tunggu peluang je..jika dengan ketiadaan aku di depan mata kau, kau akan tenang..aku pergi..selamat tinggal sahabat ku..aku nak kau tahu aku sayang kau..sebab dulu kau lah peti rahsia2 aku..tempat aku mendapatkan kata2 semangat.. :D
S*E*L*A*M*A*T___ T*I*N*G*G*A*L__S*A*H*A*B*A*T*K*U

No comments:

Post a Comment